|
1351 |
|
Autor: | Carlson, Elizabeth A. |
Naslov: | A developmental investigation of inattentiveness and hyperactivity |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 53-54: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10868 |
|
1352 |
|
Autor: | Balaban, Marie T. |
Naslov: | Affective influences on stratle in five-month-old infants : reactions to facial expresions of emotion |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 35-36: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10867 |
|
1353 |
|
Autor: | Davis, Maryann |
Naslov: | Sex differences in neonatal stress reactivity |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 24-27: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10866 |
|
1354 |
|
Naslov: | Neonatal stress reactivity : predictions to later emotional tempreramnet |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 12-13: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10865 |
|
1355 |
|
Autor: | Hayne, Harlene |
Naslov: | The organization of reactivated memory in infancy |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 905-906: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10864 |
|
1356 |
|
Autor: | Goswami, Usha |
Naslov: | Transitive relational mappings in three- and four-year-olds : the analogy of goldilocks and the three bears |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 8891-982: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10863 |
|
1357 |
|
Autor: | Hickling, Anne K. |
Naslov: | How does you garden grow? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 875-876: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10862 |
|
1358 |
|
Autor: | bHappe, Franesca G. E. |
Naslov: | The role of age and verbal ability in the theory of mind task performance of subjects with autism |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 853-855: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10861 |
|
1359 |
|
Autor: | Fuligni, Andrew J. |
Naslov: | Time use and mathematics achivement among american, chinese, and japanese high school student |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 841-842: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10860 |
|
1360 |
|
Naslov: | A twin-sibling study of observed parent-adolescent interactions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 827-829: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10859 |
|
1361 |
|
Autor: | Fuhrman, Teresa |
Naslov: | A contextual-moderator analysis of emotional autonomy and adjustment in adolescence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 808-811: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10858 |
|
1362 |
|
Naslov: | Socioeconomic disadvantage, proximal environmentsl experiences, and sociomotional and academic adjustmnet in early adolesecne : investigation of a mediated effects model |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 790-792: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10857 |
|
1363 |
|
Autor: | Ramsey, Patricia G. |
Naslov: | Changing social dynamics in early childhood classroom |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 772-773: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10856 |
|
1364 |
|
Autor: | Wentzel, Kathryn |
Naslov: | The academic lives of neglcted, rejected, popular, and controversial children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 762-763: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10855 |
|
1365 |
|
Naslov: | Mother-child interaction quality as a parital mediator of the roles of maternal depressive symptomatology and socioeconomic status in the development of chiold behavior problems |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 752-753: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10854 |
|
1366 |
|
Naslov: | Meeting goals and confronting conflict : children's changoing perceptions of social comparasion |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 737-738: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10853 |
|
1367 |
|
Autor: | Crick, Nicki R. |
Naslov: | Relational aggresion, gender, and social-psychological adjustment |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 721-722: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10852 |
|
1368 |
|
Autor: | Levine, Linda J. |
Naslov: | Young children's understanding of the causes of anger and sadness |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 708-709: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10851 |
|
1369 |
|
Autor: | Cortez, Victoria L. |
Naslov: | Prtiming of perceived control in young children as a buffer against fear-inducing events |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 696: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10850 |
|
1370 |
|
Autor: | Silverman, Wendy K. |
Naslov: | What do children woory about? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 684-686: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10849 |
|
1371 |
|
Autor: | Lewis, Michael |
Naslov: | Developmnetal change in infants' response to stress |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 668-670: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10848 |
|
1372 |
|
Autor: | Kochanska, Grazyna |
Naslov: | Toddlers' sensitivity to standard violations |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 655-656: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10847 |
|
1373 |
|
Autor: | Belsky, Jay |
Naslov: | The determinants of copareting in families with toddler boys : spousal differences and dily hassles |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 641-642: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10846 |
|
1374 |
|
Autor: | Kuczynski, Leon |
Naslov: | Function and context of maternal demands : developmental significance of early demands for competent action |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 626-628: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10845 |
|
1375 |
|
Autor: | Kochanska, Grazyna |
Naslov: | Children's temperament, mother's discipline, and security of attachment : multiple pathways to emerging internalization |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 613-615: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10844 |
|
1376 |
|
Autor: | Stevenson-Hide, Joan |
Naslov: | Maternal interactions and self-reports related to attachment classification at 4.5 years |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 593-596: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10843 |
|
1377 |
|
Autor: | Chen, Chuasheng |
Naslov: | Motivation and mathematics achivement : a comparative study of asian-american, caucasuan-american, and east asian high school students |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1233-1234: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10842 |
|
1378 |
|
Naslov: | Individual and peer characheristics in predicting boys' early onset of substance abuse |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1212-1214: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10841 |
|
1379 |
|
Naslov: | Prosocial development in late adolescence : a longitudinal study |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1196-1197: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10840 |
|
1380 |
|
Autor: | Thurber, Christopher A. |
Naslov: | The experience and exxpression of homesickness in preadolescent and adolescent boys |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1176-1179: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10839 |
|
1381 |
|
Autor: | Graham, Sandra |
Naslov: | Children's understanding of aggresion and withdrawl as socila stigmas : an attributional analysis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1160-1161: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10838 |
|
1382 |
|
Naslov: | Mobility as a mediator of the effects of child maltreatment on academic performance |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1140-1142: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10837 |
|
1383 |
|
Naslov: | Psychosocial adjustmnet among children experiencing persistent and inermittent family economic hardship |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1127-1129: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10836 |
|
1384 |
|
Naslov: | Adrenocortical response to her strange situation in infants with disorganized/disoriented attachment relationships |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1106: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10835 |
|
1385 |
|
Autor: | Fraver, Jo Ann M. |
Naslov: | Cultural differences in Korean- and Anglo-american preschooler's interaction and play beahviors |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1098-1099: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10834 |
|
1386 |
|
Autor: | Bigler, Rebecca S. |
Naslov: | The role of classification skill in moderationg enviromental influences on children's gender stereotyping : a study of the functional use of gender in the classroom |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1085-1087: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10833 |
|
1387 |
|
Autor: | Cook, Greg |
Naslov: | The priority of separable perception in stimulus classifications of children with mental retardation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1070-1071: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10832 |
|
1388 |
|
Autor: | Ridderinkhof, K. Richard |
Naslov: | A psychophysiological analysis of developmental differences in the ability to resist interference |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1054-1056: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10831 |
|
1389 |
|
Autor: | Robinson, E. J. |
Naslov: | Masking of children's early understanding of the representational mind : backwards explanation versus prediction |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1038-1039: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10830 |
|
1390 |
|
Autor: | Woolley, Jacquline |
Naslov: | Young children's understanding of fictional versus epistemic mental representations : imagion and belief |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1021: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10829 |
|
1391 |
|
Autor: | Watson O'Reilly, Anne |
Naslov: | Using representation : comprehension and production of actions with imagined objects |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1009-1010: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10828 |
|
1392 |
|
Autor: | Hudson, Judith A. |
Naslov: | Planing the real world : preschool children's scripts and plants for familiar events |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 996-998: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10827 |
|
1393 |
|
Autor: | Friedman, William J. |
Naslov: | Children's comparasion of the recency of two eventsa from the past year |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 983: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10826 |
|
1394 |
|
Autor: | Pumert, Jodie M. |
Naslov: | The early development of children's communication about nested spatial relations |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 968-969: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10825 |
|
1395 |
|
Naslov: | The spatial coding strategies of one-year-old infants in a locomotor search task |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 957-958: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10824 |
|
1396 |
|
Autor: | Morgan, James L. |
Naslov: | Emerging integration of sequential and suprasegmental information in preverbal speech segmentation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 935-936: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10823 |
|
1397 |
|
Autor: | Whitall, Jill |
Naslov: | From walking to running : applying a dynamical systems approach to the developmental of locomotor skills |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1552-1553: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10822 |
|
1398 |
|
Autor: | Arcus, Doreen |
Naslov: | Temperament and craniofacial variation in the first two years |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1538-1540: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10821 |
|
1399 |
|
Autor: | Seiner, Sharon H. |
Naslov: | Effects of mothers' simulated withdrawal and depressed affect on mother-toddler interactions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1527-1528: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10820 |
|
1400 |
|
Autor: | Das Eiden, Rina |
Naslov: | Maternal working models of attachment, marital adjustment, and the parent-child relationship |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1516-1518: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10819 |
|
1401 |
|
Autor: | Farver, Jo Ann M. |
Naslov: | Indonesian children's play with thier mothers and other siblings |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1502-1503: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10818 |
|
1402 |
|
Autor: | Youngblade, Lise |
Naslov: | Dindividual differences in young children's pretend play with mother and sibiling : links to relationships and understanding of other people's feelings and beliefs |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1489-1492: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10817 |
|
1403 |
|
Autor: | Martin, Carol Lynn |
Naslov: | Children's gender-based reasoning about toys |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1470-1471: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10816 |
|
1404 |
|
Autor: | Nucci, Larry |
Naslov: | Social interactions in the home and the development of young children's conceptions of the personal |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1451-1452: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10815 |
|
1405 |
|
Autor: | Hirschfeld, Lawrence A. |
Naslov: | The inheritability of identity : children's understanding of the cultural biology of race |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1435-1437: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10814 |
|
1406 |
|
Autor: | Khan, Peter H. |
Naslov: | Environmental views and values of children in an inner-city clack community |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1415-1417: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10813 |
|
1407 |
|
Autor: | Rudolph, Karen D. |
Naslov: | Cognitive representation of self, family, and peer in school-age children : links with social competence and sociometric status |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1400-1402: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10812 |
|
1408 |
|
Naslov: | The role of emotionality and regulation in children's social functioning : a longitudinal study |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1381-1384: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10811 |
|
1409 |
|
Autor: | Hart, Daniel |
Naslov: | Prosocial behavior and caring in adolescence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1357-1359: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10810 |
|
1410 |
|
Naslov: | Friendship and social network in childhood and adolesence : fluid, reability, and interrelations |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1343-1345: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10809 |
|
1411 |
|
Autor: | Berndt, Thomas J. |
Naslov: | Friends' influence on adolescents' adjustmnet to school |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1328-1329: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10808 |
|
1412 |
|
Naslov: | Only children and children with siblings in the people's republic of chilna : levels of fear, anxiety, and depression |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1311: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10807 |
|
1413 |
|
Autor: | Gjerde, Per F. |
Naslov: | Alternative pathways to chronic depressive symptoms in young adults |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1297-1300: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10806 |
|
1414 |
|
Naslov: | Community level factors and child maltreatment rates |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1274-1276: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10805 |
|
1415 |
|
Autor: | McCloskey, Laura Ann |
Naslov: | The effects of systemic family violence on children's mental health |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1259-1261: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10804 |
|
1416 |
|
Naslov: | What can be learned from something's not being named |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1907-1908: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10803 |
|
1417 |
|
Autor: | Uttal, David |
Naslov: | Waiting to use a symbol : the effects of delay on children's use of models |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1888-1889: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10802 |
|
1418 |
|
Autor: | Coley, John D. |
Naslov: | Emerging differentiation of folkbiology and folkpsychology : attribution of biological and psychological properties to living thing |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1873-1874: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10801 |
|
1419 |
|
Autor: | Urlich, Beverly D. |
Naslov: | Spoting leg movements of infants with Down syndrome and nondisabled infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1854-1855: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10800 |
|
1420 |
|
Naslov: | Smiling and fussing in seven-month-old preterm and full-term black infants in the still-face situation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1829-1843: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10799 |
|
1421 |
|
Autor: | Mangelsdorf, Sarah C. |
Naslov: | Developmnetal and temperamental differences in emotion regulation in infancy |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1826-1828: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10798 |
|
1422 |
|
Autor: | van den Boom, Dymphna C. |
Naslov: | Do first-year intervention effects endure? : Follow-up during toddlerhood of a sample ofdutch irratible infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1814-1816: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10797 |
|
1423 |
|
Naslov: | Activity and behavioral development in stunted and nonstunted children and response to nutrional supplementation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1795-1797: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10796 |
|
1424 |
|
Naslov: | Frontal activation acymmetry asymmetry and social competence at four years of age |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1782-1784: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10795 |
|
1425 |
|
Autor: | Kochanska, Grazyna |
Naslov: | A longitudinal study of the roots of preschoolers' conscience : comitted compliance and emerging internalization |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1768-1769: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10794 |
|
1426 |
|
Autor: | Adalbjarnardottir, Sigurn |
Naslov: | How schoolchildren propose to negotiate : the role of social withdrawal, social anxiety, and locus of control |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1750-1751: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10793 |
|
1427 |
|
Autor: | Klein Burhans, Karen |
Naslov: | Helplessness in early childhood : the role of contingent worth |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1736-1738: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10792 |
|
1428 |
|
Naslov: | Occupation portrayals on television : children's role schemata, career aspirations, and perceptions of reality |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1717-1718: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10791 |
|
1429 |
|
Autor: | Juvonen, Jaana |
Naslov: | Grade-level differences in the social value of effort : implications for self-presentations tactics of early adolescens |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1703-1705 Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10790 |
|
1430 |
|
Autor: | Helwig, Charles C. |
Naslov: | Children's judgmnets about psychological harm in socila context |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1691-1693: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10789 |
|
1431 |
|
Autor: | Pulkkinen, Lea |
Naslov: | Behavioral precursors to accidents and resulting physical impairment |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1676-1679: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10788 |
|
1432 |
|
Naslov: | The structure and coherence of competence from childhood through adolescence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1656-1659: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10787 |
|
1433 |
|
Autor: | Chase-Lansdale, P. Lindsay |
Naslov: | The long-term effects of parental divorce on the mental health of young adults : a developmental perspective |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1632-1634: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10786 |
|
1434 |
|
Autor: | Zimmerman, Mare A. |
Naslov: | Family structure and psychological correlates among urban african-american adolescent males |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1610-1613: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10785 |
|
1435 |
|
Autor: | Taylor, Ronald D. |
Naslov: | Kinship support and maternal and adolescent well-being in economically disadvantaged african-american families |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1595-1597: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10784 |
|
1436 |
|
Autor: | Miller, Scott A. |
Naslov: | Parents attributions for their children's behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1580-1584: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10783 |
|
1437 |
|
Autor: | Hauser-Cram, Penny |
Naslov: | Mastery motivation in toddlers with developmental disabilities |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 246-248: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10782 |
|
1438 |
|
Autor: | Goldsmith, H. H. |
Naslov: | Studying temperament via construct of the toddler behavior assessmnet questionnaire |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 232-235: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10781 |
|
1439 |
|
Autor: | Katz, Gary S. |
Naslov: | A combination of vocal dinamic and summary features discriminates betweebn three pragmatic categories of infant-directed speech |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 215-217: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10780 |
|
1440 |
|
Autor: | Frick, Janet E. |
Naslov: | Individual differences in infant visual attention : recognition ofdegraded visual forms by four-month-olds |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 202-204: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10779 |
|
1441 |
|
Autor: | Bhatt, Ramesh S. |
Naslov: | Infants' forgetting of correlated attributes and object recognition |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 185-187: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10778 |
|
1442 |
|
Naslov: | Like father, like son |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 170: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10777 |
|
1443 |
|
Autor: | Jagers, Robert J. |
Naslov: | Socialization and social judgments among inner-city african-american kindergartners |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 149-150: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10776 |
|
1444 |
|
Autor: | Carins, Ed |
Naslov: | Children : ethnic and political violence - a commentary |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 138-139: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10775 |
|
1445 |
|
Autor: | Hoffman, Michael A. |
Naslov: | Attributions and response to the Arab-Israeli conflict : a developmental analysis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 127-128: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10774 |
|
1446 |
|
Autor: | Sack, William H. |
Naslov: | Multiple forms of stress in cambodian adolescent refugees |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 115-116: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10773 |
|
1447 |
|
Autor: | Miller, Kenneth E. |
Naslov: | The effects of state terrorism and exile on indihenous guatemalan refugee children : a mental health assessment and an analysis of children's narratives |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 105-106: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10772 |
|
1448 |
|
Autor: | Macksoud, Mona S. |
Naslov: | The war experiences and pryhosocial development of children in lebanon |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 86-88: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10771 |
|
1449 |
|
Autor: | Punamaeki, Raija-Leena |
Naslov: | Can ideological commitment protect children's psychosocial well-being in situations of political violence? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 69: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10770 |
|
1450 |
|
Naslov: | Violent political contexts and the emotional concerns of township youth |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 54: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10769 |
|
1451 |
|
Autor: | Garbarino, James |
Naslov: | The Effects of political violence on palestinian children's behavior problems : a risk accumulation model |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 43-45: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10768 |
|
1452 |
|
Autor: | Farever, Jo Ann M. |
Naslov: | L.A. stories |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 30-32: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10767 |
|
1453 |
|
Autor: | Ladd, Gary W. |
Naslov: | Children : ethinc and political violence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 17-18: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10766 |
|
1454 |
|
Autor: | Hartup, Willard W. |
Naslov: | The company they keep : friendship and their developmental significance |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 10-13: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10765 |
|
1455 |
|
Autor: | Ge, Xiaojia |
Naslov: | Coming of age to early : pubertal influences on girls' vulnerability of psychological |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3399-3400: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10764 |
|
1456 |
|
Naslov: | The developmental of occupational aspirations and expetations among inner-city boys |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3384-3385: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10763 |
|
1457 |
|
Autor: | Chase-Lansdale, P. Lindsay |
Naslov: | Economic hardship and the developmental of fove- and six-year-olds : neighborhood and regional perspective |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3365: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10762 |
|
1458 |
|
Autor: | Fuller, Bruce |
Naslov: | Family selection of child-care centers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3335-3337: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10761 |
|
1459 |
|
Autor: | Barber, Brian K. |
Naslov: | Parental psyhological control : revisiting a neglected construct |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3316-3319: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10760 |
|
1460 |
|
Naslov: | Ethnic variatios in personal social networks and parenting |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3293-3295: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10759 |
|
1461 |
|
Autor: | Krevans, Julia |
Naslov: | Parents' use of inductive discipline : relations to children's empathy and prosocial behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3275-3277: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10758 |
|
1462 |
|
Naslov: | Reciprocal influences among adrenocortical activitation, psyhosocial precesses, and the behavioral adustment of clinic-referred children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3260-3262: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10757 |
|
1463 |
|
Naslov: | Adult perception of emotion intensity in human infant cries : Effects oninfant age and cry acoustics |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3248-3249: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10756 |
|
1464 |
|
Autor: | Mumme, Donna L. |
Naslov: | Infants' response to facial and vocal emotional signals in social referencing paradigm |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3236-3237: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10755 |
|
1465 |
|
Autor: | Fisher, Cynthia |
Naslov: | Acoustic cues to grammatical structure in infant-direct speech |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3215-3218: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10754 |
|
1466 |
|
Autor: | Spencer, Patricia Elizabeth |
Naslov: | Play, language, and maternal responsiveness |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3189-3191: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10753 |
|
1467 |
|
Naslov: | Early conversations and word learning : contributions from child and adult |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3172-3175: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10752 |
|
1468 |
|
Naslov: | Infants' reliance on social criterion for establishing word-object relations |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3153: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10751 |
|
1469 |
|
Autor: | Savage, Susan L. |
Naslov: | What word lerarners do when input contradicts mutual exclusivity assumption |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3134: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10750 |
|
1470 |
|
Naslov: | Lexical preferences may underlie the learning of verbs |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3117-3119: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10749 |
|
1471 |
|
Autor: | Eisele, Julie |
Naslov: | Knowledge about pronouns : a developmental study using a truth-value judgment task |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3099-3100: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10748 |
|
1472 |
|
Naslov: | Childrens understanding of the meaning and functions of verbal irony |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3084-3085: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10747 |
|
1473 |
|
Autor: | Peterson, Carole |
Naslov: | Children's memory for traumatic injury |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3039-3070: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10746 |
|
1474 |
|
Naslov: | Do, show, and tell : children's event memories acquired thought direct experience, observation, and stories |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3043-3044: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10745 |
|
1475 |
|
Autor: | van den Broek, Paul |
Naslov: | Children's and adults' memory for television stories : the role of causal factors, story-gramar categories, and hierarhical level |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3026-3028: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10744 |
|
1476 |
|
Autor: | O'Sullivan, Julia T. |
Naslov: | Children's beliefs about long-term retention |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 3008-3009: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10743 |
|
1477 |
|
Autor: | Slaughter, Virginia |
Naslov: | Conceptual coherence in the child's theory of mind : training children to understand belief |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2987-2988: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10742 |
|
1478 |
|
Autor: | Hala, Susanne |
Naslov: | The role of strategic planning in accessing false-belief understanding |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2964-2966: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10741 |
|
1479 |
|
Naslov: | Social influence on false belief access : specific sibling influences or general apprenticeship |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2946-2947: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10740 |
|
1480 |
|
Naslov: | Solitary and collaborative pretense play in early childhood : Sources of individual variationh in the development of representational competence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2925-2929: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10739 |
|
1481 |
|
Autor: | Tudge, Jonathan R. H. |
Naslov: | The cognitive consequences of collaborative problem solving with and without feedback |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2907-2909: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10738 |
|
1482 |
|
Autor: | Klaczynski, Paul A. |
Naslov: | Everyday statistical reasoning during adolescence and young adulthood : motivational, general ability, and developmental influences |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2889-2891: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10384 |
|
1483 |
|
Naslov: | Reasoning in youth children : fantasy and information retreival |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2871-2872: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10383 |
|
1484 |
|
Autor: | Springer, Ken |
Naslov: | Young children's understanding of a biological basis for parent-offspring relations |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2856: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10382 |
|
1485 |
|
Autor: | Inagaki, Kayoko |
Naslov: | Young children's recognition of commonalities between animals and plants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2839-2840: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10381 |
|
1486 |
|
Autor: | Kotovsky, Laura |
Naslov: | Comparasion and categorization in the development of relation similarity |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2818-2822: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10380 |
|
1487 |
|
Autor: | Liben, Lynn S. |
Naslov: | Preschoolers' understanding of plan and oblique maps : the role of geometric and representational correspodence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2796: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10379 |
|
1488 |
|
Autor: | Uttal, Daniel H. |
Naslov: | Angles and distances |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2779: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10378 |
|
1489 |
|
Autor: | Martlew, Margareth |
Naslov: | Human figure drawing by schooled and unschooled schildren in Papua New Guinea |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2760-2762: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10377 |
|
1490 |
|
Autor: | Pauen, Sabina |
Naslov: | Children's reasoning about the interaction of forces |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2741-2742: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10376 |
|
1491 |
|
Autor: | Penner, David E. |
Naslov: | The interaction of domain-specific knowledge and domain-deneral discovey strategies : a study with sinking objects |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2725-2727: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10375 |
|
1492 |
|
Autor: | Fitzpatric, Paula |
Naslov: | Dynamical patterns in the development of clapping |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2706-2708: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10374 |
|
1493 |
|
Autor: | Ashmead, Daniel H. |
Naslov: | Measuring habituation of infans : an approach using regression analysis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2690: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10373 |
|
1494 |
|
Autor: | Matthews, Alexandra |
Naslov: | Development of preterm and full-term infant ability on AB, recall memory, transparent barrier detour, and means-end task |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2675-2676: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10372 |
|
1495 |
|
Autor: | Robinson, J. A. |
Naslov: | Anticipatory reaching by infants and adoults : the effect of objetc featues and apertures in opaque and transparent screens |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2657: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10371 |
|
1496 |
|
Autor: | Van de Walle, Gretchen A. |
Naslov: | Spatiotemporal integration and objecti perception in infancy : perceiving unity versus form |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2638-2640: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10370 |
|
1497 |
|
Autor: | Nagata, Yoko |
Naslov: | The selectivity of motion-driven visual attention in infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2620: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10369 |
|
1498 |
|
Autor: | Nucci, Larry |
Naslov: | Mothers' concepts of young children's areas of personal freedom |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1885-1886: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10368 |
|
1499 |
|
Autor: | Alessandri, Steven M. |
Naslov: | Differences in pride and shame in maltreated and nonmaltreated preschoolers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1867-1869: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10367 |
|
1500 |
|
Autor: | McBride-Chang, Chaterine |
Naslov: | Models of speach perception an phonological processing in reading |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1853-1856: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10366 |
|
|
<<
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
.. >>
|
Upit: UncontrolledTerms_swish=(child development ) |